رژیم غذایی مناسب یکی از روشهای موثر در کاهش فشار خون است

فشار خون بالا از ابتدایی ترین فاکتورهای خطرناک برای بروز بیماریهای فلبی و سکته است. به گزارش ایسنا، از این رو کنترل این حالت بسیار حائز اهمیت است. رژیم غذایی مناسب یکی از روشهای بسیار موثر در کاهش فشار خون است.

بررسی ها نشان می دهد که رژیم غذایی سرشار از میوه ها و سبزیجات، مصرف فرآورده های لبنی کم چرب و نیز محدود کردن مصرف چربی های اشباع شده می تواند به میزان قابل توجهی در کاهش فشار خون تاثیر داشته باشد. به علاوه مصرف بیشتر میوه ها و سبزیجات می تواند میزان کلسترول نامطلوب را نیز کاهش دهد. در این پژوهشها که از سوی محققان موسسه ملی قلب، ریه و خون صورت گرفته 4466 فرد داوطلب  به طور متوسط در طول آزمایشات بیش از 3 نوبت در روز میوه و سبزیجات می خوردند.

نتایج بررسی  نشان داد که در زنان و مردانی که بیش از 4 نوبت در روز از این مواد غذایی مصرف می کردند به میزان قابل توجهی سطح کلسترول کاهش می یابد. هنوز علت این امر به صورت یک راز باقیمانده است . اما محققان احتمال می دهند که شاید خوردن میوه و سبزی بیشتر به معنی مصرف کمتر گوشت است و از سوی دیگر فیبر موجود در محصولات گیاهی مانع از جذب کلسترول موجود در غذا می شود

/ 0 نظر / 10 بازدید